Zongorahangverseny

2013.10.15. 22:43 zoli.

Még kb. hónap eleje felé lettem figyelmes a munkahelyem előtt álló hírdetőtáblára kihelyezett plakátra, amin egy 6 napos zongorahangversenyre hívták fel a figyelmet. Gondoltam jó lenne meghallgatni legalább egy koncertet, de aztán valahogy parkolópályára került ez a dolog, nem foglalkoztam vele, egészen tegnapig.

Próbáltam a bankkártyámmal neten jegyet venni, de nem ment. Ugyanis amíg nem vagyok itt Finnországban teljesen regisztrálva, addig nem vehetek igénybe minden banki szolgáltatást, például a netbankot sem. Egyébként azután, hogy néhány napja repülőjegyet tudtam venni ugyanezzel a bankkártyával, furcsa, hogy most egy hangversenyjegyet nem, de hát ez van. Mindenesetre a kollegina most is segített, megvette a jegyet a saját bankkártyájával, én meg kifizettem neki kp-ban. A teljesárú jegy 25 €-ba került. Mellesleg számomra szokatlan, hogy egy ilyen rendezvényre az eseményt közvetlenül megelőző napon még lehet jegyet kapni, de bízakodva vártam és reméltem, hogy ez a tény nem a hangverseny minőségét jelzi előre. :)

Nem kellett messze mennem, gyalog kb. 10 perc alatt a helyszínre értem. Könnyen odataláltam, ugyanis mielőtt ismeretlen helyre indulok, előtte a Google Street View-n virtuális helyszínbejárást szoktam végezni és így tettem ezúttal is. :)

Pianoconcert 0 - w630.jpgMűvelődési ház

Az épület kívülről olyan semilyen, legalábbis az az oldala, ahonnan ezúttal megközelítettem, ahogy itt általában a régebbi épületek, de a kivilágítással valamelyest feldobták. Belül is az egyszerűség jellemezte, de itt valamivel jobb volt a helyzet. A tágas terei kellemes érzetet keltettek. További nézelődésre nem volt időm, mert már csak néhány percem volt kezdésig. Beadtam a kabátomat a ruhatárba, amiért 2 €-t gomvoltak le, majd siettem elfoglalni a helyemet. A nézőtér nagy volt, kb. 22-24 hosszú sorral rendelkezett, plusz a karzat. Előbbi kb. félig volt kihasználva, utóbbi pedig alig. Az én jegyem a 2. sor szélére szólt.

Pianoconcert 1 - w630.jpgSzünetben hangolták a zongorát, szigorúan csak fehér kesztyűben,
csupasz kézzel csak a művész érhetett hozzá. :)

Hamarosan, egy kurta felkonferálást követően el is kezdődött a hangverseny. A mai repertoáron Johann Sebastian Bach – Ferruccio Busoni, Beethoven - 13. és 14. Zongoraszonáta, Liszt Ferenc és Modest Mussorgsky - Egy kiállítás képei szerepeltek, amiket Paul Lewis adott elő. A koncert elemzésétől inkább eltekintek, mert nem értek én ehhez, de az biztos, hogy a zongorista nagy átéléssel játszott és nekem tetszett a koncert, élveztem. :)

Pianoconcert 2 - w630.jpgA fő várakozó tér a hangverseny után

A közönség főként középkorúakból és náluk idősebbekből állt, a korosztályom alig képviseltette magát. Szünetben üzemelt egy büfé, ahol ilyen-olyan italok, croissant, csokitorta szelet, valamilyen más süti és füstölt lazac képezték a kínálatot. Az árakra éppen csak rápillantottam, úgy rémlik 4-től 9 €-ig terjedtek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zolikalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr835572649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása