Átmeneti szállás

2013.09.15. 18:07 zoli.

Az albérletbe, amit a kollegina keresett, csak szeptember 1-én költözhettem be, én viszont augusztus 22-én érkeztem, ezért szükségem volt egy átmeneti szállásra. Elkezdtem keresgélni és sajnos kiábrándító eredményre jutottam. A szállodák drágák, a diákszállók bár jó állapotúak, de egyrészt az ár-érték arányuk miatt nem tetszettek, másrészt pedig amúgy se vonzott ez az alternatíva, ezért körülnéztem még a Bed & Breakfast szállások háza táján is. Találtam egy kis céget, Helsinki Bed and Breakfast a neve, ami szállásadók összegyűjtésével és közvetítésével foglalkozik. Emailben megírtam, hogy ki vagyok, mi fán termek, miért megyek és természetesen azt, hogy egy olcsó szállást keresek adott időszakra. Hamar kaptam is választ, benne egy ajánlattal. Egyébként a gyors és informatív reakciók a továbbiakban is jellemezték a cég mögött álló fickót. Képeket is küldött a lakásról, amiken kimondottan jól nézett ki és impozáns volt a kecó. Valamivel többe került, mint egy diákszálló, konkrétan 385 €-t kértek 9 éjszakáért, amit a hazai viszonyokhoz képest picit sokalltam, de nem akartam a szállásvadászattal kicsúszni az időből és szimpatikus is volt a lakás, ezért gyorsan lefoglaltam.

Hamarosan emailben megkaptam a számlát, rajta az utaláshoz minden szükséges információval. Sőt, még egy webcím is volt a számlán valami finn hivatal oldalára, ahol leellenőrizhettem, hogy a cég létezik-e és rendben van-e. Ellenőriztem és rendben volt. Miért ne lett volna!? :)

Augusztus 23-án reggel, a megbeszélteknek megfelelően megérkeztem a szállásra. Kedvesen fogadtak, még egy információs lapot is összeállítottak nekem, rajta a szállásadók nevével, emailes és telefonos elérhetőségével, térképpel és a legfontosabbal, a WLAN hozzáférés adataival. :)

A lakás egy 4 emeletes épületben található, két szintes, az épület legfelső két szintjén helyezkedik el és valóban olyan ízlésesen berendezett, kellemes hangulatú, ahogy azt a korábban küldött képek sugallták. Nem mellesleg a környék is szép és barátságos. Kaptam egy szobát és saját mosdót is. Ebben zuhanyzó nem volt, azért a másikba kellett menni, ott viszont még szauna is rendelkezésre állt.

TemporaryAccomodation.jpgSzobám, mosdóm, nappali, konyha

TemporaryAccomodation-View1-w630.jpgSok a zöld, a konyhából ilyen volt a kilátás

Miután a házigazda körbevezetett a lakáson, mondta, hogy ő most munkába indul, utána nem jön haza, hanem a feleségével együtt a hétvégére átugrik Észtországba. Aztán adott kulcsot a lakáshoz, megmutatta, hogyan működik, elköszönt és lelépett.

Egyébként jó is hogy megmutatta, a zár működését, mert kicsit eltér az általunk megszokottól. Záráshoz és nyitáshoz is ugyanabba az irányba kell fordítani a kulcsot. Egy fordítással lehet zárni, a következő fordítással pedig nyitni. Egyik reggel véletlenül hármat fordítottam rajta, tehát végeredményben a zár nem akadályozta az ajtó nyitását és ezt csak hazaérkezéskor vettem észre. :) Szerencsére még így sem lehetett volna bemenni, mert kívül nincs kilincs, helyette is a kulcsot kell használni.

A nő még reggelizett, miközben én is megettem az otthonról hozott rántotthúsos szendvicsemet. :) Majd mondta, hogy az ő útja a bolt felé vezet, ha szeretnék, vele tarthatok és megmutatja hol tudok kaját venni. Egy kisebb plázában kötöttünk ki, amiben többek között egy Lidl és egy K-Supermarket is található. Ez utóbbi egy finn üzletlánc, olyasmi, mint nálunk a CBA. Útközben megmutatta még a buszmegállókat is, ahonnan a munkahelyemre és Helsinkibe juthatok el. Aztán ő is elköszönt és eltűnt.

Egy szavam sem lehet, nagyon kedvesen fogadtak, segítőkészek voltak és nem utolsó sorban nagy bizalommal voltak irántam, hiszen gyakorlatilag ismeretség nélkül otthagytak a lakásukban hétvégére. Ennek az egész hétvégés szabadságnak és függetlenségnek egyébként nagyon örültem. :)

Legközelebb csak hétfőn reggel találkoztam a fickóval, akkor is csak futólag. Váltottunk néhány formális mondatot, majd azt mondta, hogy munkaügyben el kell utaznia néhány napra. Ez azt jelentette, hogy ismét egyedül maradtam a lakásban néhány napig, ugyanis a nő nem a felesége és Helsinkiben él, a két gyerek pedig már nem a szülőknél lakik.

Jól éreztem magam, nem kellett alkalmazkodni senkihez, például reggel, vagy este ügyelni arra, hogy csendes legyek. A lakás felső szintjén, ami egyben az épület legfelső szintje is, egy szuper D-Ny-i fekvésű terasz terpeszkedett. Ahogy itt Finnországban az erkélyek és teraszok túlnyomó többségét eltolható üvegekkel szerelik fel, úgy itt is ezt tették. Ha hűvösebb van, akkor be lehet húzni, de mégis megmarad a nyitottság, a természet közelség érzése, viszont még késő este is, amikor már kint hűvös van, a teraszon még mindig nagyon kellemes, pólós az idő. A teraszon egy függőágy fokozta a kényelmet, amiben a gyönyörű őszies időben néhányszor pihengettem is. :)

TemporaryAccomodation-Hammock-w630.jpg

A házigazda egyszer elment egy lakberendezési üzletbe. Ekkorra, a beszélgetéseinkből már tudta, hogy az albérlet, ahova költözni fogok teljesen üres, ezért szeretnék venni ezt-azt és felajánlotta, hogy engem is elvisz. Éltem is a lehetőséggel, hogy megússzam a cipekedést. Ugyebár autóba beszórni a holmit mégis csak kényelmesebb, mint buszon cipekedni. Persze én nem abban az üzletben vásároltam ahol ő, ott egy szobainas akciósan került 380 €-ba :) viszont ugyanabban az épületben volt egy Jysk, én ott vettem matracot, takarót, párnát és ruhaszárítót. Nagyon rendes volt, mert utána elvitt a munkahelyemre. Ott tettem le a szerzeményemet, ugyanis a munkahelytől mindössze néhány perces gyalogtávolságra fekszik az albérlet, tehát onnan már gyalog is könnyen át tudom hordani a holmit. Egy másik napon az Ikea-ba ment, oda is vele tartottam. Ott már csak néhány apróságot vettem, például vállfákat, edénykészletet és evőeszközöket.

Az átmeneti szálláson volt mindhárom bőröndöm, amik közül az egyik nagy, a másik pedig mégnagyobb. :) Mondom, ezekkel egyszerre nem tudok elbánni, ha kiköltözékor ezt mind egyszerre kell elvinnem, akkor bajban leszek, mert nekem csak két karom van. Azt találtam ki, hogy csütörtökön és pénteken is munkába menet magammal viszek egyet-egyet, így kiköltözéskor is már csak egyet kell vinnem. Ehhez némi logisztikát is be kellett vetni, hogy a kisbőröndben, ami nálam maradt, legyen minden, amire szükségem lehet. Péntekre már egy jó kupac holmi gyűlt össze az irodában: a két nagyobbik bőröndöm, plusz kettő matrac és kettő takaró + párna, ugyanis Gábornak is vettem, aki kicsivel később érkezett. Egyik kolléga, nézve a kupacot, meg is kérdezte, hogy mire készülök, egy másik viszont magától rájött és úgy fogalmazott, hogy sorosítom a költözést. :)

Mint már mondottam, a szállásadóim nagyon kedves emberek, olyannyira, hogy egyik este megvendégeltek egy vacsorával. A teraszon bárányhúst grilleztek különböző zöldségekkel. Volt hozzá főtt burgonya és szósz valamilyen helyi gombával. A vacsora zárásaként még desszerttel kínáltak. Minden finom volt, baromi jól esett! :)

Beszélgetés közben szóba jött a sarki fény is. Azt mondták, hogy a város fényei rontják a láthatóságát és látványát, de néha még innen, Finnország déli részéről is megfigyelhető a jelenség. Hozzátették még, hogy a valóságban nem olyan élénk és színes, mint fotókon. Kíváncsian várom és majd meglátom... :)

TemporaryAccomodation-View2-w630.jpgKilátás a teraszról délelőtt...

TemporaryAccomodation-View3-w630.jpg...és este. (A fákon túl már a tenger hullmázik.)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zolikalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr505506796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

faith_healer 2013.09.15. 20:38:29

Jó olvasni ezeket a bejegyzéseket! A képek pedig szuperek. Úgy látom, ott északon is egy kicsit más (jobb) világ van, mint otthon! ;)

Igyekszem követni a blogot. Én is terveztem vezetni, de aztán lusta voltam, pedig Belgium is "érdekes" Magyarország után.

Sok sikert kívánok odakint!

Feri
süti beállítások módosítása