Munkahely

2013.11.03. 16:03 zoli.

Az első akadályt, az irodaépület megtalálását sikeresen vettem. A Google Street View-n történt előzetes terepbejárás után ez sima ügy volt. Odabent megmutatták a helyem, bemutattak a kollégáknak és már rögtön első nap adtak kulcsot és a riasztó kódját is elárulták.

View from Workplace 1 - w630.jpgKilátás a szobámból

View from Workplace 2 - w630.jpgKilátás a szobámból

Az irodánk a Westend nevű városrészben található. Ez a városrész tengerparton fekszik, alapvetően lakóövezet és állítólag ez a legdrágább városrész, ami több házat elnézve nagyon is hihetőnek tűnik. A szóbeszéd szerint Diana volt szeretőjének is van itt vityillója. Na, de vissza az irodánkhoz: Egy kisebb fajta, 2-emeletes irodaházban található. Az épület megjelenése nem modern, de teljesen rendben van. Az iroda nem egyterű, több kis szobából áll, amiket 1-3 személy használ és kényelmesen el is fér benne.

Landscape near to Workplace 1 - w630.jpgNéhány percre az irodától ilyen a környezet...

Landscape near to Workplace 2 - w630.jpg...ebédszünetben itt egy kicsit fel lehet töltődni.

A kollégák rendesek, kedvesek, egyáltalán nem kirekesztőek. Kicsit sem érzem, hogy negatívan megkülönböztetnének amiatt, hogy külföldi vagyok. Mondjuk nem én vagyok az egyetlen, van még egy litván, egy orosz, egy finn-orosz és egy német kolléga is. :)

A szerződésem szerint a munkaidőm fix és 8-kor kezdődik, de mint kiderült, a gyakorlatban nagyon rugalmas. :) Akár otthonról is dolgozhatok, csak szólnom kell, hogy tudjanak róla.

Arról eddig még nem írtam, hogy mivel foglalkozik a cég és mi az én feladatom. A termékünk egy szoftver, amit más szoftverek automatizált, elsősorban funkcionális tesztelési folyamatában lehet alkalmazni. A termékünkkel el kell készíteni a tesztelendő szoftver modelljét, majd a szoftverünk a modell alapján automatikusan generál teszteket. A termékünk nem egy izolált rendszer, van integrációnk pl. HP QC-hez is, a generált tesztek tárolása és követelmény kezelés céljából.

Az én feladatom demo-k tartása leendő ügyfeleknek, új ügyfeleknél a modellezés tanítása, meglévő ügyfeleknél pedig a termékünk használatának támogatása és modellezés. Továbbá programozás Java-ban, hogy a generált teszteket az ügyfelek egyedi igényeire, automatizált tesztrendszerére szabjam. Egyébként az NSN-nél a CEM-en szakmailag sokat fejlődtem, aminek itt is hasznát veszem. Köszönöm srácok! :)

Köszönhetően annak, hogy korábban már dolgoztam a Conformiq Designer-rel (így hívják az egyik termékünket), gyakorlatilag nem volt szükség betanulásra, nagyon hamar el tudtam kezdeni az érdemi munkát. Rögtön az első napjaim egyikén adódott is egy demo, amit én kellett hogy tartsak. :)

Munkaeszközként egy Lenovo laptopot kaptam. Meglehetősen nagy, valószínűleg 17 colos. A kijelzője full HD felbontású, 4 magos, Hyper Threading-es, Core i7-es processzorral 16 GB memória társaságában, plusz van még egy monitorom is.

A cég apró dolgokon nem kocolódik, amire jó példa a következő is: A cégnél nem használják a Total Commander-t. Elképzelésem sincs, hogyan tudnak meglenni nélküle, nekem mindenesetre nagyon hiányzott, ugyanis az évek során hozzászoktam a sok hasznos funkciójához. Egy kolléga, akivel még az NSN-es pályafutásom során dolgoztam együtt (akkor én, mint ügyfél), emlékezett rá, hogy használtam a Total Commander-t és most javasolta, kérjek hozzá liszenszt és akkor ismét használhatom. Kértem is. Csak egy szavamba került és a cég vásárolt Total Commander liszenszet. Szuper! :)

Ami az eddigi munkahelyeimhez képest új, de valamiért mégis csak kb. másfél hónap után tűnt fel, az az, hogy itt nem hallok a kollégáktól a munkahellyel kapcsolatos elégedetlenkedést és a cég jövőjét illető negatív prognózisokat. :)

Ami a céges ellátmányt illeti, ezen a téren sincs okunk panaszra. Van kávé, tej, többféle tea, ásványvíz, üditők (kóla, Fanta-hoz hasonló narancsos, Sprite, Pommac, izesített ásványvíz és rostos gyümölcslevek), és még energiaital is akad. Ezeken felül néha kapunk muffinokat és más édes péksüteményeket, süteményeket, vagy salátákat.

Sweets at Workplace 1 - w630.jpgÁfonya és almatorták

Sweets at Workplace 2 - w630.jpgEgyszerű és nagyon édess süti

Salads at Workplace 1 - w630.jpgIlyen-olyan saláták

A szabadságolási rendszer itt kicsit másként működik, mint otthon. Egyrészt a fordulónap nem a naptári év utolsó napja, hanem április végén van, másrészt a fordulónapig gyűjtött szabadnapokat csak a fordulónap után lehet felhasználni, harmadrészt pedig 5 felhasznált szabadnap után 6-ot vonnak le a keretből.

Ebédelési lehetőségek szempontjából nincs jó helyen az iroda, ugyanis elfogadható gyalogtávolságon belül nincs étkezde. Így három lehetőség marad ebédelésre: hozunk otthonról, rendelünk (a pizza nagyon népszerű), vagy autóval elmegyünk valahova. Én az esetek túlnyomó többségében főzök magamnak és azt eszem.

Működik étkezési utalvány rendszer is. Itt ez nem béren felüli juttatás, ha kérek étkezési jegyet, akkor egy bizonyos összeggel kevesebb fizut kapok. A dolog kis előnye abban rejlik, hogy az étkezési utalvány névértékénél kisebb összeget vonnak le a fizetésből. Konkrétan, a legkisebb, 8 €-s utalvány esetén 6 € a levonás.

Itt Finnországban működik valamiféle jótékonysági diákmunka rendszer. Ez abból áll, hogy diákok dolgoznak egy napot egy cégnél, ezért a cég fizet, de nem a diáknak, hanem egy jótékonysági szervezetnek. Nálunk a kollegina fia töltött el így egy napot. Kitakarította a hűtőszekrényeket, feldarabolt és eltűntetett egy nagy, elszáradt szobanövényt és hasonló feladatokat végzett.

Munkába menet utam egy autópálya feletti gyalogos felüljárón vezet, ahonnan látni többek közt a Kone felvonó társaság irodáját (magas épület a bal szélen), a szebb napokat is megélt Nokia központot (nagyjából az autópálya vonalának meghosszabbításánál) és a tengert is.

On the Way to Workplace - w630.jpg

Befejezésként azt tudom elmondani, hogy tetszik a munka, jó a közösség, jó a munkahely, jól érzem magam! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zolikalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr295506825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása